Bangkok&trein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Evers - WaarBenJij.nu Bangkok&trein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Evers - WaarBenJij.nu

Bangkok&trein

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Kleine update:

Gisteren aangekomen in Bangkok, de vluchten verliepen prima, weinig turbulentie en super stoelen (nooduitgang en voorste rij). Gisteren aangekomen bij ons guesthouse kwamen de echte Thaise geuren ons tegemoet. Het voelde voor mij als vanouds de warme lucht met geuren van riool, vuilnis en lekker eten, er is hier niets veranderd. Het guesthouse is erg mooi en van alle gemakken voorzien (behalve een zwembad hoor ik Boris zeggen). De eigenaar is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Hij waarschuwt ons voor oplichters en verteld hoe we op behaalde plekken komen. De eerste dag hebben we treintickets gekocht (lees hieronder).Daarna zijn we natuurlijk naar khao san road gegaan waar we heerlijk hebben rond gelopen. zijn we naar een terras gegaan op de 61ste verdieping maar daar mochten we helaas niet naar binnen omdat Boris een korte broek droeg hahah. Toen zijn we maar terug gegaan naar ons guesthouse om daar een drankje te drinken op ons mooie dakterras. Ook dat ging niet op! Er waren zaterdag en zondag verkiezingen in Thailand en dan mag er niet gedronken worden én geen alcohol verkocht worden. We hebben toen maar een cola'tje gedronken en zijn redelijk op tijd gaan slapen.

Deze weken hebben de Thaise studenten vakantie (lees bijna alle trein en vliegtickets uitverkocht) we zitten daarom nu in de trein (2e klasse en vin) naar Chiang Mai het is even afzien 15 uur in de trein (1245-0400 verwachtte tijd) met 37 graden, maar heeft ook zeker zijn charme tussen de locals. We vermaken ons prima met Yatzee (echt waar!) en ook Boris heeft het inmiddels erg naar zijn zin met de Thaise wiskey. We gaan zo maar eens slapen anders word dinsdag een lange zware eerste dag in Chiang Mai.

Morgen nog wat tijd overbruggen tot we ons hotel in mogen. Oorspronkelijk wilden we de nachttrein (1800-0830) nemen maar er waren alleen nog 3e klasse tickets (zitplaatsen met alleen een raam dat open kan) en dat zagen we niet zo "zitten" voor 14 uur. Niet dat we nu zo lekker ruiken hahah maar die details zal ik jullie verder besparen.

In Chiang Mai gaan we woensdag hopelijk naar de tijgers en donderdag de jungle in.

Het is nu 2206, Boris ligt inmiddels op zijn bed, bij mij gaan nu ook de oordopjes in en het groene gordijntje dicht, hopelijk kan ik een beetje slapen tot we in Chiang Mai aankomen.

Slaap lekker!
Ellen